Pagina's
  • Home
  • Over ons
  • Uitleg Pin kopen
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Pincontactloos

    Categorieën

  • Pin kopen
  • Pin huren
  • Toebehoren
  • Bank & Creditcard contracten
  • Service contracten
 

 
  • local_shipping Snelle levering
  • favorite_border Persoonlijke benadering
  • grade Vakkennis
  • place Alles onder 1 dak
  • Uitleg pin kopen

Product toegevoegd aan jouw offerte. Ga naar de offertepagina om jouw offerte aan te vragen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.




Als u overweegt een pin apparaat aan te schaffen, komt er best veel op u af. Naast de keuze voor een vaste of mobiele pin is er ook nog de keuze tussen verschillende merken en type terminals. En wilt u de pin kopen, leasen of huren?
Hierbij willen we u zo volledig mogelijk informeren over de verschillende mogelijkheden en wat er komt kijken voordat u een werkende pin in handen heeft
Algemeen gesproken zijn er 4 componenten van belang om te kunnen pinnen:
  1. Fysieke hardware (het pin apparaat)
  2. Internet aansluiting
  3. Bankcontract
  4. Service contract
 
  1. Fysieke hardware (het pin apparaat)
Uiteindelijk draait het allemaal om de unit die de transactie kan verwerken. Hierbij een opsomming van de meest voorkomende oplossingen:
  1. Losse kleine betaal terminal die werkt met een app op een smartphone.
    • De voordelen van zo’n unit zijn:
      • Is goedkoop in aanschaf
      • Kan men makkelijk meenemen en overal gebruiken met een mobiele telefoon
      • Bij een defect zijn de kosten voor vervanging relatief laag
    • Houd ook echter rekening met de volgende nadelen:
      • Bij meerdere transacties word het al snel duur. (in het algemeen zijn er namelijk 2 modellen: u betaalt een percentage van de omzet, of er zijn maand abonnementen met  kosten per transactie boven een bepaalde bundel. Bij hoge transactie bedragen of meerdere transacties lopen de kosten al snel op.
      • De stabiliteit van zo’n unit zijn niet optimaal waardoor een transactie mee tijd en vaak ergernis kost. De koppeling met de telefoon gaat via bluetooth. Men moet vaak opnieuw koppelen en de app opnieuw opstarten.
      • Men kan geen bon uitdraaien. Wilt de klant deze toch, dient u via de app een mail adres in te vullen.
      • Vanwege de app en de koppeling kan men niet makkelijk een collega laten afrekenen.
Deze oplossing is met name geschikt voor klanten die weinig transacties hebben, veel onderweg afrekenen en meestal alleen of met 1 collega werken. Kijk wel altijd goed naar de kosten die er totaal per maand zijn. Verschillende partijen lijken goedkoop in aanschaf maar hanteren hoge verborgen kosten.
Wij voeren de CCV mini van CCV als oplossing. Deze staat echter niet op onze webshop vermeld omdat het overgrote deel van onze klanten beter af is met een andere oplossing. Dit betreft zowel financiële redenen als het gemak van het gebruik
 
  1. Vaste betaal terminal bestaande uit 1 of 2 units.
    • De voordelen van zo’n unit zijn:
      • Een “echte” pin inclusief bonnenprinter
      • Door iedereen te gebruiken
      • Degelijk en duurzaam
      • Kan makkelijk op de balie staan. De dubbele unit heeft een aparte unit voor de klant en een voor de winkelier. Dit werkt bij het afrekenen prettiger
      • De snelste manier van afrekenen
      • Eigen keuze van bankcontract (zie derde punt) en service partij (zie vierde punt)
      • Dubbele unit kan ook aan de meeste kassa’s gekoppeld worden. Men dient dan niet apart het bedrag op de pin in te voeren. Kassa defect? Men kan nog steeds pinnen!
      • Goede restwaarde vanwege de populariteit van deze units
    • Houd ook echter rekening met de volgende nadelen:
      • Investering in hardware is hoger. Kan beperkt worden door een gebruikte unit aan te schaffen
      • Zit in principe vast aan 1 vaste locatie. (ook al zijn deze units ook te koppelen via een 3G/4G router met het GSM netwerk of via een access point aan een wifi netwerk voor als er geen internet beschikbaar is).
Dit is de meest voorkomende oplossing voor ondernemers met een vaste locatie.
Afhankelijk van het aantal transacties, de ruimte op de balie en het budget kiest men voor een enkele unit of een dubbele. Om de investering te reduceren eventueel gebruikt.
Wij verkopen alle vaste terminals van CCV. U kunt deze nieuw en gebruikt in onze webshop vinden.
  1. Mobiele terminal 
    • De voordelen van zo’n unit zijn:
      • Een “echte” pin inclusief bonnenprinter
      • Door iedereen te gebruiken
      • Degelijk en duurzaam (maar wel afhankelijk van voorzichtigheid gebruiker)
      • Overal te gebruiken met een simkaart (GPRS) of mobiele afrekenen via wifi
      • De meest flexibele manier van afrekenen
      • Eigen keuze van bankcontract (zie derde punt) en service partij (zie vierde punt)
      • Goede restwaarde vanwege de populariteit van deze units
    • Houd ook echter rekening met de volgende nadelen:
      • Investering in hardware is hoger. Kan beperkt worden door een gebruikte unit aan te schaffen
      • Een mobiele terminal is misschien heel flexibel, niet iedereen beseft dat deze units best kostbaar zijn. Onverwachte kosten vanwege val schade komen namelijk regelmatig voor
      • Bij gebruik van een mobiele pin via GPRS (het GSM netwerk) zijn er jaarlijks terugkerende simkaart kosten.
Dit is de meest voorkomende oplossing voor mobiele ondernemers en voor in de horeca.
Afhankelijk van de mobiliteit en wifi dekking kiest men voor een GPRS of Wifi versie. (Waarbij de nieuwste units allebei ondersteunen) Om de investering te reduceren eventueel gebruikt. Hoewel gebruikte units beperkt aangeboden worden of tegen hoge kosten.
Wij verkopen alle mobiele terminals van CCV. U kunt deze nieuw en gebruikt in onze webshop vinden.
Voor alle units geldt dat deze na aanschaf op naam moet worden gezet en de klanten gegevens ingevoerd moeten worden in het Terminal Management Systeem (TMS).
Na de koppeling van het bank contract wordt de pin geconfigureerd, geïnstalleerd, getest en verstuurd. Dit is onderdeel van de Plug & Play kosten die bij elke pin vermeld staan.
Laatste punt wat belangrijk is om te vermelden is het certificaat: Om een pin gecertificeerd te hebben voor de Nederlandse markt moet deze aan een groot aantal eisen voldoen. Zodra er een pin apparaat goedgekeurd is, wordt er gelijk een uiterste verkoopdatum en een uiterste gebruiksdatum aan gekoppeld. De nieuwste modellen van CCV hebben bijvoorbeeld een certificaat wat loopt tot april 2025. Dat was een paar jaar geleden zo bij de introductie van deze units, maar is over een aantal jaren nog steeds gelijk. Ook al is een pin misschien technisch nog niet afgeschreven na deze datum, de banken zetten alle contracten van oude terminals kort na het certificaat datum dicht. Men kan dan dus niet meer pinnen met deze terminals.
In 2018 is de regelgeving veranderd en gelijk getrokken met de Europese regelgeving. Er is daarmee geen aparte certificering meer. Alle terminals die nu in Nederland te koop zijn, hebben echter nog een certificaat. Bij CCV tot april 2025 en voor Ingenico tot april 2028.

 
  1. Internet aansluiting
Elke pin dient te kunnen communiceren met verschillende systemen om betalingen en updates mogelijk te maken.
Een vaste pin wordt aangesloten op een internet aansluiting via een netwerk (computer) kabel naar het modem (of via een switch naar het modem). De afstand van het modem naar de pin kan tot wel 90 meter bedragen.
Een mobiele pin werkt via een simkaart. Dit zijn specifieke Machine To Machine (M2M) simkaarten. Die bestaan uit enkel een data abonnement. Wij werken hiervoor direct en alleen met KPN. Uit onze jarenlange ervaring hebben we gemerkt dat de dekking van KPN het beste is. Vooral op drukke plekken en bij beurs locaties. Wel adviseren wij enkel te werken met onze KPN Mobile Pay kaarten. Die zijn geschikt voor het gecertificeerde Pinnen over IP 
Men kan bij een internet abonnement kiezen voor de optie Pinnen over IP. Dit houdt in dat de pin transacties niet over open internet worden verstuurd naar de transactie verwerkende partij, maar via een beveiligde verbinding. Dit vergroot de beveiliging en beperkt de kans op hacken.
In de begin fase van het pinnen werd er dringend geadviseerd om alleen via zakelijk internet verbindingen met PoIP optie te werken. Momenteel is dit niet meer zo strikt.
Wij adviseren om in ieder geval een zakelijk internet abonnement af te sluiten. Bij meer dan 1.000 transacties per maand kan men beter ook PoIP activeren.
We hebben de ervaring dat goedkope particuliere aanbieders een pin kunnen zien als een ongewenst apparaat in het netwerk en daarom het modem laten stoppen met werken.
Onze eigen internetverbinding voorzien we altijd van PoIP. Wij willen namelijk de hoogst mogelijke beveiliging bieden. Bij ons is deze optie ook maar 2 euro meer per maand. Andere aanbieders vragen meestal bedragen tussen de 7,5 en 10 euro per maand hiervoor.

We hebben klanten die geen vaste internet aansluiting hebben maar wel een vaste pin wensen. Hiervoor hebben we 2 opties:
    • 3G/4G router: We koppelen een aparte router met internet simkaart aan de pin. Deze router verzorgt het internet via het GSM netwerk voor de vaste pin. Hiermee heeft men het voordeel van een vaste pin en is men toch flexibel voor de locatie.
    • Access Point op wifi: Indien er geen vast internet is, bekabeling lastig is en er een stabiele wifi netwerk voorhanden is, kunnen we ook een access point als wifi ontvanger instellen. De pin wordt hieraan gekoppeld en maakt daarmee gebruik van het beschikbare wifi netwerk.

Wij leveren KPN Mobile Pay simkaarten voor de mobiele pin apparaten en leveren ook internet verbindingen om een alles in 1 leverancier te hebben. De simkaarten zijn te vinden in de webshop, voor de vaste internet verbindingen kan men contact opnemen via de mail of telefoon. 
 
  1. Bank contract
Om de transacties op de pin te kunnen verwerken, is er een bank contract nodig. Hiervoor is een transactie verwerkende partij nodig. Deze partij verzamelt de betalingen per dag en stort deze de volgende dag op uw eigen rekening. (los van de weekenden, dat volgt in het algemeen op maandag). Bij het afsluiten van zo’n bank contract (of transactie contract) worden er verschillende kosten berekend. Gebruikelijk is een vast bedrag per maand per terminal en kosten per transactie.
Indien men ook via credit card wil kunnen betalen, dient dit apart aangevraagd te worden. Het is gebruikelijk dat men hierbij een percentage van de omzet betaald. Men rekent dan echter geen maandelijkse kosten.
In de markt zijn er 3 transactie verwerkende mogelijkheden:
    • “Gesloten systemen” via aanbieders van pin apparaten
    • Bank contract via de eigen bank
    • Bank contract via derde partijen zoals CCV en EMSPAY
 
  1. Gesloten systemen
Zoals in onderdeel 1 is genoemd, kan men bij verschillende partijen goedkoop of zelfs gratis een pin apparaat krijgen. Ook zien we aanbieders die CCV apparatuur tegen zeer lage tarieven aanbieden.
In vrijwel al deze gevallen dient men dan wel gebruik te maken van het bank contract van deze leverancier. Zonder uitzondering zijn de kosten van deze aanbieders hoger dan wanneer men zelf een keuze maakt voor de aanbieder. Men moet tenslotte ergens de “gratis” apparatuur op terug verdienen. (te vergelijken met de “gratis” telefoons bij een mobiel abonnement)
Wij adviseren om altijd een goede berekening te maken van de totale kosten. Neem daarbij alle kosten mee. Niet alleen de aanschaf, maar ook de transactie en service kosten. (soms staan bepaalde kosten alleen vermeld op een deel van de site waar je niet zo snel op komt…) Let ook op de contractstermijnen en houd rekening met eventuele stijgende (of afnemende) aantallen transacties.
In het algemeen is ook hier de regel dat men bij weinig transacties goedkoop uit kan zijn met een “gesloten systeem”. Reken vooral goed door wat de werkelijke kosten zijn indien er een percentage van de omzet wordt berekend. Die kunnen al snel flink oplopen.
Men kan vaak ook gelijk het afrekenen via credit cards mee regelen. Let ook hier op de percentages.
 
  1. Bank contract via de eigen bank
De meeste bekende banken bieden ook pin contracten aan. Men kan vaak kiezen tussen kosten per transactie of bundels.
Bundels kunnen interessant zijn, echter ook hier even goed doorrekenen. Heeft u wisselende aantallen transacties, betaalt u mogelijk maanden te veel. Gaat u over de bundel, wat worden dan de meerkosten?
De banken zijn er daarnaast erg goed in om de maandelijkse kosten wat onduidelijk op te geven. Kosten van circa 3,5 euro per maand per terminal zijn gebruikelijk. Daarbij komen de kosten voor de bundel of transacties.
Banken rekenen nooit percentages van de omzet.
Niet alle banken ondersteunen ook credit card transacties. Hiervoor moet men dan zelf een contract afsluiten.
Indien men wenst dat de eigen bank de transacties verzorgt, wordt er een betaalautomaatcode en controlenummer afgegeven. Hiermee kan men een contract aanvragen. Is het contract actief, dienen wij het merchand ID (unieke code wat de bank/Equens uitgeeft) te ontvangen om de pin klaar te kunnen maken.
In dit proces dient u zelf contact op te nemen met uw bank en alles zelf te regelen.
 
  1. Bank contract via derde partijen zoals CCV en EMSPAY
Er zijn ook partijen die zich toegelegd hebben op het verzorgen van bank contracten. Men kan onafhankelijk van uw eigen bank een contract afsluiten. U hoeft geen nieuwe rekening te openen, men stort de betalingen gewoon op uw eigen bestaande rekening nummer. In de meeste gevallen is een bank contract via een derde partij goedkoper en/of sneller dan bij de eigen bank en zeker als bij een gesloten systeem.
Partijen die wij hiervoor kennen zijn CCV en EMSPAY.
Wij werken samen met EMSPAY. Uw voordelen om het bank contract via EMSPAY te laten lopen zijn:
    • Aankoop pin en bankcontract via 1 aanvraag: maximaal gemak
    • Slechts 1 handtekening en 1 kopie legitimatie nodig
    • Scherpe tarieven
    • Ondersteuning voor retourpinnen
    • Eventueel direct mee regelen van credit card transacties, ook voor American Express
    • Geen maandelijkse kosten voor credit card acceptatie
    • Gratis web portal MyEMS met bijna real time inzicht in transacties. (Uniek in NL!)
    • Maandelijks opzegbaar
De kosten voor een EMSPAY bank contract bedragen 1,95 euro per maand en 5,5 cent per transactie. Gunstigere tarieven zijn mogelijk bij grotere aantallen transacties (>1.000 transacties per maand)
Eventueel kunnen we gelijk creditcard acceptatie mee regelen voor Mastercard, Visa, JCB, Diner en Unionpay. American Express is een optie
Indien wij het bankcontract via EMSPAY verzorgen, kunt u alles in 1 aanvraag regelen. Na ondertekening van een contract regelen wij alles met EMSPAY en sturen we de pin op zodra het contract actief is.
 
  1. Service contract
De leveranciers van pin apparaten dienen te voldoen aan vele veiligheidseisen. Los van de eisen die golden toen de pin gecertificeerd werd, moet men continue de systemen up to date houden om dagelijkse bedreigingen buiten de deur te houden en alle systemen zo stabiel mogelijk te houden. Als laatste blijft men werken aan nieuwe ontwikkelingen.
Om dit alles in stand te houden, rekenen de verschillende leveranciers een bedrag per terminal per jaar. Hierdoor moet men per pin apparaat altijd een bedrag per jaar betalen als service kosten.  
Bij gesloten systemen of bij huur terminals kan men niet kiezen wie de service verzorgt. Indien men zelf een pin heeft gekocht, heeft men die keuze wel. CCV hanteert jaarcontracten die 3 maanden voor het eind van het jaar eventueel opgezegd moeten worden. Wij kunnen deze contracten altijd vervangen door een van onze contracten. Wij hanteren een opzegtermijn van 1 maand.
Service contract via Pincontactloos/Tele-ICT 4MKB
Wij hebben ervoor gekozen om de jaarlijkse bijdrage in de software ontwikkelingen te koppelen aan een aantal extra diensten. In het kort bieden we de volgende 3 mogelijkheden:
    • Basic Plus: Software updates en telefonische ondersteuning
    • Next Business Delivery: Basic Plus aangevuld met vervangende hardware bij storing. Dit wordt verstuurd uiterlijk de volgende werkdag per post. Activatie volgt dan via telefonische ondersteuning
    • Pin Zeker: Basic Plus aangevuld met gratis vervangende hardware bij storingen. Daarnaast komt er een monteur op locatie, dit uiterlijk de volgende werkdag (bij een melding tot 16:00 uur)

De kosten voor deze contracten zijn terug te vinden in de webshop onder de categorie Service contracten.
Vanwege de bijdrage die we aan onze leveranciers moeten afstaan, dient men dus altijd een van de 3 versies te kiezen.
We hopen u met deze informatie geholpen te hebben om te begrijpen wat er nodig is om pinnen aan te kunnen bieden. Misschien zijn hiermee al uw vragen beantwoord en weet u nu precies wat u nodig heeft. In dat geval stellen we voor om de juiste unit nu in onze webshop te bestellen!
Heeft u echter aanvullende vragen of wenst u advies op maat, neem dan gerust contact met ons op via onze contact pagina, per telefoon of per e-mail. We kijken er naar uit om u van dienst te zijn.

Voor de bovenstaande prijzen geldt het volgende:
  • Alle prijzen zijn exclusief 21% BTW en op basis van 14 dagen betalingstermijn
  • Facturatie service contract gedurende het lopende jaar volgt naar rato van het aantal maanden in dat jaar. Het jaar er na wordt dit vooruit gefactureerd per januari/februari

Contactinformatie

  • 

    info@pincontactloos.nl

  • 

    0184-424086

  • 

    Spechtlaan 23

  • 6865 BA, Doorwerth

  • 

    KVK-51301482

  • BTW: NL181187085B01

Categorieën

  • Pin kopen
  • Pin huren
  • Toebehoren
  • Bank & Creditcard contracten
  • Service contracten

Wie zijn wij?

Pincontactloos is de webshop van Tele-ICT 4MKB. Wij zijn al vele jaren actief op het gebied van pinnen, internet en bellen. Onze klanten zeggen dat we ons onderscheiden door een hoog service niveau tegen lage kosten. Wij zijn transparant en bieden scherpe prijzen zonder kleine lettertjes! Daarbij bieden we maximale service tegen minimaal gezeur! Eerlijk, open en betrokken: Ook na de levering staan we altijd voor u klaar!

CCV Certified Business Partner

Alle bedragen zijn exclusief btw